آیا سنگین و مفصل خوردن صبحانه برای سلامتی خوب است؟ | تغذیه سالم

سنگین و مفصل خوردن صبحونه واسه سلامتی خوبه؟

کارشناسان تغذیه همیشه پیشنهاد می کنن که صبحونه کاملی بخورین منظور از صبحونه کامل صبحونه ایه که سنگین و مفصل باشه یا سنگین و مفصل خوردن صبحونه واسه سلامتی خوب نیس ؟ حالا صبحونه سالم و ایده آل رو توضیح می دیم صبحونه بهتره شامل پروتئین زیاد و کربوهیدرات و چربی کمتر باشه و موادی غذایی مانند غلات ، نون ، میوه ها ، ماهی و تخم مرغ و شیر بدون چربی رو دارا باشه.

درباره این مسئله در بین کارشناسان تغذیه ابهام هست. دیدگاه همه مردم اینه که صبحونه مفصل مناسب تره. طبق تحقیقی در دانشگاه ویریجینیا در سال ۲۰۰۸ بیان شد که صبحونه مفصل به کاهش وزن کمک می کنه و تحقیق دیگری در دانشگاه مونیخ در سال ۲۰۱۱ انجام شد و بیان شد که خوردن صبحونه مفصل و سنگین باعث افزایش در مقدار کل کالری در روز می شه که دلیل اضافه وزن می شه. در طول چند سال، بحثای زیادی درباره این موضوع بوده و مقالات زیادی در مجلات چاپ شده اما بازم به طور قطعی نمیشه گفت که خوردن صبحونه سنگین واسه سلامت مناسبه.

نظرسنجی روی جامعه کوچیکی از افراد انجام شده و یافته های متناقضی دربارهی فواید صبحونه سنگین بدست اومده :

صبحونه مفصل و سنگین واسه سلامتی مناسبه ؟

کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن که واسه نگه داشتن وزن خود به حالت مناسب، صبحونه مفصل بخورین. محققان روی ۹۴ زن که اضافه وزن داشتن درزمان ۸ ماه تحقیق کردن. این آدما به دو گروه تقسیم شدن. به یه گروه واسه صبحونه رزیم غذایی شامل کربوهیدرات و پروتئین داده شد در حالیکه به گروه دیگه صبحونه با کمترین مقدار کربوهیدرات داده شده. بعد از بررسی این دو گروه پس از ۸ ماه فهمیدن که زنایی که صبحونه با کربوهیدرات بیشتر خورده بودن تونستن خود رو سر وزن نگه دارن و چند کیلو هم کم کنن و آدمایی که کربوهیدرات کمتری خورده بودن در دوره های بعد اضافه وزن هم پیدا کردن.

طبق تحقیقات کسی که واسه صبحونه کربوهیدرات بیشتری می خوره در طول روز میلش واسه خوردن کربوهیدرات بیشتر کمتره. هم اینکه مصرف پروتئین بیشتر در وعده صبحونه دلیل می شه که فرد درزمان روز دیرتر احساس گرسنگی کنه. البته بعضی از محققان فکر می کنن که در صبحونه باید یه جور شیرینی مثلا دونات و یا یه تیکه شیرینی کوچیک مصرف شه.

تحقیقی روی ۲۸۰ فردی که اضافه وزن داشتن و ۱۰۰ نفری که وزنشون نرمال بود، انجام شد و به افراد چاق پیشنهاد شد که از ده روز قبل از شروع تحقیق از دستور خاصی واسه صبحونه پیروی کنن و آدمایی که وزن نرمالی داشتن ۱۴ روز قبل از تحقیق این دستور رو پیروی کنن. هر ۳۸۰ نفر از یه برنامه صبحونه به واسه هر روز استفاده نکردن. در بعضی از روزا صبحونه شامل کالری زیاد و در روزای دیگه کالری کمتری داشت و بعد تحقیقات نشون داد که بر خلاف مصرف کالری بیشتر در صبحونه در وعده ناهار و شام اندازه مصرف کالری کمتر نشده و در آخر افزایش مصرف کالری در صبحونه اندازه مصرف کل کالری رو زیاد می کنه.

صبحونه ایده آل:

طبق گزارشات داده شده مشخص نیس که صبحونه مفصل مناسب یا خیر . پس پیروی از یه رژیم متعادل مناسب تره. خیلی از کارشناسان تغذیه فکر می کنن که خوردن درزمان ۴ یا ۵ وعده بسیار مناسب تره تا یه وعده در حد انفجار مواد غذایی بخورین وقتی درزمان زمانای مناسب و چند وعده در روز بخورین به بدن خود این فرصت رو می دید که خیلی راحت عمل هضم رو بکنه.و خوردن مفصل تو یه وعده عمل هضم رو دچار مشکل می کنه و مشکلات دیگری رو هم بوجود میاره.

صبحونه شما بهتره شامل پروتئین زیاد و کربوهیدرات و چربی کمتر باشه و موادی غذایی مثل غلات ، نون ، میوه ها ، ماهی و تخم مرغ و شیر بدون چربی رو دارا باشه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *