آیا سرکه سیب واقعا به لاغر شدن کمک می کند؟ | رژیم غذایی

سرکه سیب از تخمیر طبیعی سیب خردشده به دست میاد و فواید مختلفی واسه سلامتی و زیبایی داره که بعضی از اونا عبارت ان از سم زدایی از بدن، نورانی و نرم کردن مو، سفید کردن دندانا، تنظیم PH بدن، ازبین بردن شوره سر و… . اما یکی از مهم ترین خواص سرکه سیب که حسابی هم سروصدا به پا کرده، کمک به افزایش سوخت وساز بدن و کاهش وزن است. اما سرکه سیب واقعا چقدر می تونه به کاهش وزن کمک کنه؟ و به چه روشی میشه ازش استفاده کرد؟ با ما همراه باشین تا با چگونگی درست مصرف سرکه سیب آشنا شید.

ادعاهای عادی

  1. مصرف حدود یه قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از وعده غذایی، مانع هضم نشاسته به وسیله بدن شما می شه، به کنترل قند خون کمک می کنه و درنتیجه به کاهش وزن منجر می شه.
  2. پکتین (منبعی از فیبر رژیمی) موجود در سرکه سیب به شما کمک می کنه که احساس سیری کنین و اشتهایتان رو سرکوب می کنه.
  3. سرکه سیب واسه هضم خوبه؛ چون غنی از آنزیم هاییه که به بدن شما کمک می کنن تا غذا رو تجزیه کنه.

اون قدر خوبه که باید امتحانش کنین یا اون قدر خوبه که باورکردنی نیس؟

با در نظر گرفتن تحقیقات انجام شده روی سرکه سیب به نظر می رسه، درحالی که اضافه کردن مقداری سرکه سیب به رژیم غذایی تون ممکنه به شما کمک کنه که در عرض چند ماه حدود ۱ کیلوگرم وزن کم کنین، اما سرکه سیب در آب کردن چربی ها معجزه نمی کنه. یکی از تک و توک تحقیقات منتشرشده که به بررسی اثر سرکه سیب بر کاهش وزن پرداخته، دریافت که مصرف روزانه مقداری سرکه سیب به مدت ۳ ماه، در کل منتهی به ازدست دادن ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن شد – در مقایسه با گروه کنترل که به جای سرکه سیب، آب مصرف کرده بودن و هیچ وزنی ازدست ندادند. تموم شرکت کنندگان در این مطالعه افراد چاقی بودن که به جز چاقی، مشکل سلامتی دیگری نداشتن. در عین حال چند مطالعه هم نشون میدن که سرکه سیب واسه افراد گرفتار به دیابت خوبه. محققان به این نتیجه رسیدن که سرکه سیب می تونه سطوح قند خون رو پایین بیاره و این درمان مفیدی واسه مبتلایان به دیابته.

سرکه سیب واقعا به لاغر شدن کمک می کنه؟

اگه می خواین ترفند آب با سرکه سیب قبل از وعده غذایی رو امتحان کنین، حتما این کار رو انجام بدین. چه سرکه سیب خودش مستقیما به کاهش وزن منجر شه و چه نه، شما با این کار عادت می کنین که قبل از یه وعده غذایی آب بخورین و این ممکنه واسه کاهش وزن به درد بخور باشه، چون آب می تونه از اندازه گرسنگی شما کم کنه. هم اینکه ممکنه در خیلی از اوقات احساس گرسنگی کنین اما درواقع گرسنه نباشین و این حس به خاطر کم شدن آب بدن تون باشه؛ چون احساس گرسنگی و تشنگی هردو از یه بخش از مغز به نام هیپوتالاموس میان که تشخیص اونو واسه بدن سخت می کنه.

پس مصرف مقداری آب اضافی قبل از یه وعده غذایی می تونه به تنظیم اشتهای شما کمک کنه، جلوی پرخوریتان رو بگیره و درآخر به کاهش وزن منجر شه. فقط حتما یه قاشق غذاخوری سرکه سیب رو با دست کم ۴۵۰ میلی لیتر آب رقیق کنین، چون سرکه سیب ماده ای بسیار اسیدیه و مصرف مستقیم اون می تونه به مینای دندون و مری شما آسیب برسونه. اگه می خواید مصرف سرکه سیب رو به طور منظم شروع کنین، فکر خوبیه که این تصمیم رو با دکتر تون درمیون بذارین.

چه راه دیگه ای واسه تأثیرگذاری سرکه سیب در کاهش وزن هست؟

سرکه سیب طعم و مزه جالبی به غذاها میده و با این وجود کالری بسیار پایینی داره. هر قاشق غذاخوری سرکه سیب فقط حدود ۳ کالری داره. بهتره از سرکه سیب خام ارگانیک استفاده کنین. معمولا این نوع سرکه سیب شفافیت کمتری نسبت به سرکه سیب معمولی داره و محققان می گن که مواد مغذی و آنزیمای موجود در اون طی مراحل آماده سازی، رقیق نمی شن.

اگه به هر دلیل دوست ندارین از مخلوط سرکه سیب و آب استفاده کنین، می تونین اونو در دستورات غذایی جور واجور امتحان کنین، مثلا:

از سرکه سیب به جای سس در سالادهایتان استفاده کنین. طعم سرکه سیب برخلاف بقیه شکلای جور واجور سرکه ها به خاطر وجود سیب در جفت و جور اون کمی به شیرینی می زنه. هم اینکه واسه استفاده در ساندویچ رپا (ساندویچی که از نون گرد پیچیده شده دور بعضی مواد جفت و جور می شه) هم مناسبه. در وقتی که می خواین سرکه سیب رو جانشین سس سالاد کنین، می تونین اونو با مقدار کمی آب انار، روغن زیتون، سیر خردشده، نمک و فلفل مخلوط کنین.

اما یکی از روشای باحال واسه به کار گیری سرکه سیب، اضافه کردن اون به سس باربکیوی خانگیه. فقط کافیه ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب رو با یه چهارم فنجون سس گوجه فرنگی، ۲ قاشق غذاخوری کچاپ، ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و کمی پودر سیر مخلوط کنین.

مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع تناسب اندام

چیزی که واسه رسیدن به اندام دلخواه تون باید بدونین


۱۴۰۰۰تومان


۷۰۰۰تومان

مشاهده محصول

.

منبع : chetor.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *