آیا سرد کردن در ورزش ضروری است؟ | رژیم غذایی

اگه می خواید یه روال ورزشی کامل و اصولی داشته باشین باید بعد از تموم شدن ورزش بدن تون رو سرد کنین اما این سرد کردن بدن لازمه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ شما هیچوقت نباید از گرم کردن صرفنظر کنین، این کار واسه دوری از آسیب و واسه آماده کردن قلب، ریه ها، و عضلات شما واسه فعالیت، لازمه. اما سرد کردن فقط پس از ورزش شدیدی که بالاتر و بالاتر از روال عادی شما باشه لازمه.

مثلا، مسابقه دوچرخه سواری چند کیلومتری، یا مسابقه سرعت، یا مسابقات جدی محله ای رو در نظر بگیرین. اینا بدن رو از راه های جدیدی تحت فشار قرار میدن و به چند دقیقه حرکات کششی خاص واسه کمک به کاهش التهاب و جلوگیری از درد نیاز دارن. اینجا چند حرکت میگیم که هر کدوم، متناسب با یه فعالیت جور واجور طراحی شدن.

هم اینکه بخونین: آسیب دیدگیای شایع بدنسازی

پس از دوچرخه سواری

ساعتا نشستن روی دوچرخه، ستون فقرات شما رو تو یه وضعیت گرد قرار میده، پس مهمه که قسمت جلوی بدنتون رو باز کنین. در وضعیت لانژ عمیق در وسط در وایسید، در حالیکه بازوها رو بلند کرده و با زاویه ۹۰ درجه روی چهارچوب در قرار دادین، وزنتون رو به سمت چهارچوب در فشار بدین تا زمانیکه در قفسه سینه تون احساس فشار کنین.

بعد از دویدن

دوندگان، معمولا همسترینگ و عضلات چهار سر رو میکشن، اما از عضلات پشت ساق پا غفلت می کنن، این منتهی به درد و آسیب می شه. راه حل از این قراره: یه توپ ماساژ کوچیک رو از مچ پا به پشت زانویتان غلت بدین. واسه اینکه بتونین تموم نقاط دردناک رو ماساژ بدین، نوک پاهاتون رو به سمت جلو ببرین و پاهاتون رو خم کنین.

بعد از یه بازی

حرکات جانبی سریع لازم واسه ورزشایی مانند تنیس و بسکتبال، باعث سفتی زیادی در فلکسورهای ران می شه. واسه آرامش اون، این کشش کبرا رو امتحان کنین: روی شکم دراز بکشین، و کف دستا رو در دو طرفتون روی زمین بذارین. یه زانو رو به سمت بیرون خم کنین. با وارد آوردن فشار بر زمین، بازوهایتان رو صاف کنین، تیغهای شونِه رو پایین و عقب نگه دارین. مفصل ران باید روی زمین بوده و پشتتون قوس داشته باشه. عضلات سرین رو منقبض کنین و بالاتنه تون رو به سمت ساق خم شده بچرخونین. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمونین، و بعد واسه سمت دیگه تکرار کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *