آیا سرد کردن بدن پس از ورزش مهم است؟ | ورزش

هر جلسه تمرین باید دارای بخشی واسه سرد کردن بدن باشه. حتی اگه به ورزشی شدید مشغول باشین که ضربان قلب شما رو زیاد کرده و فشار سنگینی بر عضلاتتون وارد کرده، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کنه.

سرد کردن بدن واسه کاهش کم کم ضربان قلب

واسه اینکه سلامت بمونین، درست سرد کردن بدن، جزئی لازمه. شما نباید پس از یه دویدن طولانی، دوچرخه سواری در شیب یا هر فعالیت دیگری که قلبتون رو مجبور کرده تا با سرعتی بالاتری خون رو پمپاژ کنه، یهو توقف کنین. ندیده گرفتن سرد کردن بدن تو یه همچین موقعیتی، می تونه به سرگیجه برسه. اما وقتی که بدنتون رو به درستی سرد کنین، به ادامه تنفس عادی بدنتون کمک می کنین.

سرد کردن بدن واسه کاهش درد عضلات

سرد کردن بدن هم اینکه به کاهش درد عضلات پس از تمرین هم کمک می کنه. نباید اجازه بدین که اسید لاکتیک و سموم، در عضلات شما لونه کنن! اگه پس از ورزشی شدید، بطور یهویی توقف کنین، شانس این اتفاق زیاد می شه. بخش سرد کردن بدن تو یه جلسه تمرینی، کمک می کنه تا کم کم اسید لاکتیک و مواد ناخوشایند دیگه، از عضلاتتون دور شن. و این اتفاق به کاهش درد عضلات پس از ورزش، کمک بسیاری می کنه.

منبع : fitnessmagazine.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *