آیا سبوس برای لاغری مفید است؟ | تغذیه سالم

تحقیقات نشون میده سبوس در لاغری سریع موثره. اگه به دنبال روش فوری واسه کمک به کاهش وزن هستین، به کار گیری سبوس واسه لاغری با فیبر بالا مانند سبوس گندم و جو واسه شما بسیار مناسبه.

نبض ما– مصرف شکلای جور واجور سبوس واسه لاغری و یا بقیه غلات موقع صبحونه، به این معنی نیس که شما با خیال راحت،  چیپس و آبنبات و مواد غذایی با چربی بالا استفاده کنین، چون رژیم غذایی واسه کاهش وزن، باید حساب شده و سالم باشه.

اضافه کردن فیبرهای غذایی و شکلای جور واجور سبوس واسه لاغری در رژیم غذایی نقش موثری داره. البته بهتره قبل از رژیم شامل سبوس واسه لاغری اول با دکتر داخلی مشورت کنین تا مشکلی ایجاد نشه.

سبوس گندم و جو به عنوان منبع قوی فیبر انتخاب خوبی واسه برنامه ریزی کاهش وزن شما بوده و شما خیلی راحت می تونین شکلای جور واجور سبوس رو به عنوان میان وعده غذایی استفاده کنین. قبل از انتخاب هر نوع سبوس واسه لاغری در مورد اون کمی تحقیق کنین.

سبوس مرغوب باید شامل دست کم ۵ گرم فیبر و کمتر از ۸ گرم قند در هر وعده غذایی باشه. علاوه بر این، تموم کالریا موقع کاهش وزن محاسبه می شه، پس به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که چقدر غلات و کالری مصرف می کنین.

یه فنجون سبوس گندم دارای ۱۳۰ کالری، ۳۳ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم فیبر، ۷ گرم قند، ۱ گرم چربی و ۴ گرم پروتئینه که می تونه انتخاب خوبی واسه شما باشه.

سبوس جو و لاغری

جو شامل ۷۰۴ کالریه که در صورت مصرف اون با هدف کاهش وزن، باید حدود ۲۰۰ کالری اونو با پیاده روی سوزوند. در اهداف کاهش وزن، سبوس جو گزینه مناسبیه و از این اندازه کالری، تنها ۱۹ درصد اون چربیه.

بیشتر از نصف کالری موجود در سبوس جو مربوط به کربوهیدراتهای پیچیده س. سبوس جو هم اینکه شامل ۲۰ گرم پروتئینه، اما تنها ۲ گرم اون، قنده. پس، سبوس جو می تونه گزینه خوبی واسه کاهش وزن باشه.

مطالب در رابطه

دستور رژیم غذایی اتکینز و نمونه رژیم

از خواص ماهی شیر چه میدونید؟

گوجه سبز چه خاصیتی داره؟

رژیم لاغری سریع با سوپ

جو شامل مقدار زیادی فیبره که به شما کمک می کنه تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشین و پرخوری نکنین. با مصرف سبوس جو میل زیادی به مصرف شیرینی و غذاهای سنگین ندارین.

اگه به جای میان وعده های شیرین و یا پر چربی از سبوس جو استفاده کنین، احساس بهتری دارین و با حرکت روده بهتر، دفع بیشتر داشته و دستگاه گوارش شما  پاکسازی می شه. در نتیجه با مصرف غذای کمتر و با افزایش حرکت روده به کاهش وزن دلخواه می رسید.

سبوس گندم و چاقی

گندم یکی از اجناس مقوی و به درد بخور در بین غلاته. سبوس گندم از آسیاب دانه های گندم به دست میاد که منبع غنی از فیبر رژیمیه. در سالای گذشته مصرف سبوس گندم به عنوان منبع مناسب از فیبر و تاثیرگذاری اون زیاد شده.

دلایل زیادی هست که نشون میده؛ بین سبوس گندم و اضافه وزن رابطه مستقیمی هست. البته بعضی عقیده دارن که مصرف سبوس گندم در کاهش وزن هم موثره اما این موضوع وقتی درسته که سبوس گندم، در رژیم غذایی، به طور مناسب قرار گیرد.

سبوس گندم به دلیل پروتئین بالا ممکنه در صورت مصرف زیاد باعث اضافه وزن می شه. با در نظر گرفتن آمار موجود، مصرف سبوس گندم رو به زیاد شدنه و مشخصه که نقش موثری در نابود کردن بعضی مشکلات قلبی عروقی، وزن، فشار خون و کاهش التهاب داره.

شما در همه حال، با استفاد ه از یه رژیم غذایی مناسب می تونین به اهداف مورد نظر خود، دست پیدا کنین.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

.

منبع : nabzema.ir

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *